REGULAMIN SKLEPU
Opublikowany w dniu 16 listopada 2024 r.
Sprzedaż Produktów za pośrednictwem serwisu funkcjonującego pod adresem www.zamowienia.roszki.pl realizuje firma Just Men Sp. z o.o. z siedzibą w Łomiankach Dolnych, adres: ul. Łużycka 1b, NIP: 5252296669.
&1.Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców i określa on zasady działania serwisu funkcjonującego pod adresem elektronicznym www.zamowienia.roszki.pl oraz zasady świadczenia i korzystania z Usług Serwisu, w tym tryb zawierania Umów Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Serwisu.
Regulamin Serwisu został sporządzony w oparciu o przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także w Unii Europejskiej.
Regulamin Serwisu określa prawa i obowiązki Kupującego oraz prawa, obowiązki i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy, jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Serwis.
Warunkiem korzystania z Usług Serwisu jest zapoznanie się z postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności i ich akceptacja.
Nazwa Serwisu, jego baza danych oraz wygląd graficzny, logo, elementy grafiki podlegają ochronie prawnej.
&2.Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu poniższym pojęciom przypisuje się następujące znaczenie:
Regulamin – niniejszy Regulamin Serwisu z załącznikami. Określający warunki sprzedaży Produktów znajdujących się w aktualnej ofercie Serwisu;
Serwis – strona internetowa funkcjonujący pod adresem www.zamowienia.roszki.pl umożliwiający Kupującemu składanie zamówień na Produkty, będące własnością Sprzedającego;
Sprzedawca – Just Men Sp. z o.o. – będący właścicielem i usługodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
Kupujący – Konsument, Przedsiębiorca, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca zdolności prawnej, której ustawa przyznaje zdolność do czynności prawnych, a także Skarb Państwa oraz jego jednostki organizacyjne, który dokonuje zakupów za pośrednictwem Serwisu;
Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupów w Serwisie i zawierająca umowę sprzedaży ze Sprzedawcą w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową,
Dane osobowe – dane zgromadzone w ramach formularza zakupu dostępnego w Serwisie, a także w innych do tego przeznaczonych miejscach Serwisu, informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, przetwarzane przez Sprzedawcę w celu prawidłowego świadczenia Usług określonych w Regulaminie Serwisu, jak również w celach operacyjnych i statystycznych związanych z prowadzeniem Serwisu oraz w innych celach wskazanych w odpowiedniej zgodzie udzielonej przez Kupującego, w tym w celach marketingowych obejmujących przesyłanie informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Sprzedającego. Wszelkie informacje na temat przetwarzania przez nas danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
Umowa sprzedaży na odległość – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Serwisu, której treść odpowiada treści niniejszego w tym również umowa zawarta na odległość tj. umowa zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie; Umowa sprzedaży zawierana jest w chwili potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego.
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego za pośrednictwem Serwisu tj. Formularz Zamówienia.
Produkt – artykuł, na który można złożyć zamówienie w Serwisu,
Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą za pośrednictwem Serwisu internetowego, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów.

&3.Warunki techniczne korzystania ze Serwisu
Korzystanie ze Serwisu odbywa się przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przechowywanie i przetwarzanie a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z brzmieniem ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Dla korzystania ze Serwisu Kupujący powinien posiadać urządzenie z dostępem do sieci Internet, dostęp do poczty elektronicznej, aktualną przeglądarkę internetową, włączoną obsługę plików cookies.
&4.Usługi świadczone drogą elektroniczną
Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Serwisu Usługę elektroniczną polegającą na umożliwieniu złożenia zamówienia poprzez odpowiedni Formularz (Formularz zamówienia);
Świadczenie Usług Elektronicznych przez Sprzedawcę jest bezpłatne.
Kupujący jest zobowiązany do korzystania ze Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. Kupującego obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest korzystanie z Usług elektronicznych w sposób bezprawnie zakłócający funkcjonowanie Serwisu poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń oraz rozsyłanie lub umieszczanie w Serwisie niezamówionej informacji handlowej.
Kupujący może składać reklamacje związane ze świadczeniem Usługi elektronicznych drogą elektroniczną na adres e-mail: mirek@roszki.pl ze wskazaniem, jakiej usługi reklamacja dotyczy oraz na czym polega problem. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni liczonych od dnia złożenia reklamacji i poinformuje Kupującego o sposobie jej rozpatrzenia w taki sam sposób, w jaki nastąpiło zgłoszenie reklamacji.

&5 Zamówienia, odbiór i zasady realizacji zamówienia online
Składanie zamówień i płatność
Zamówienia na pieczywo w sklepie online mogą być składane przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
Klient dokonuje płatności za zamówienie z góry, podczas składania zamówienia, przy użyciu dostępnych metod płatności online.
Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu potwierdzenia płatności.
W celu złożenia Zamówienia należy: wybrać dzień zamówienia, a następnie przejść do Formularza Zamówienia; wypełnić Formularz zamówienia: wpisać wymagane dane odbiorcy Zamówienia; kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”; wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od 
sposobu płatności, opłacić zamówienie.

Odbiór zamówienia
Odbiór zamówienia możliwy jest wyłącznie w wyznaczonym przez klienta terminie, który zostaje podany podczas składania zamówienia.
Klient zobowiązany jest do odbioru zamówienia w wyznaczonym terminie w punkcie odbioru wskazanym w zamówieniu.
W przypadku braku odbioru zamówienia przez klienta w wyznaczonym terminie, pieczywo będzie przechowywane przez dodatkowy 1 dzień kalendarzowy od ustalonej daty odbioru.
Brak odbioru zamówienia
Jeśli klient nie odbierze zamówienia w ciągu 1 dnia kalendarzowego od ustalonego terminu odbioru, pieczywo zostanie zutylizowane.
Ze względu na fakt, że pieczywo jest produktem szybko psującym się i posiada krótki termin przydatności do spożycia, klient nie otrzymuje zwrotu pieniędzy za nieodebrane zamówienie.
Klient, akceptując regulamin podczas składania zamówienia, wyraża zgodę na powyższe warunki.

Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze (Visa, Mastercard), BLIK, przelew elektroniczny(szybki przelew online).
Dostawcą usługi płatności drogą elektroniczną (szybki przelew online, BLIK) PAYNOW jest mBank S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Senatorskiej 18, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr rejestru przedsiębiorców KRS 0000025237, NIP: 526-021-50-88, REGON: 001254524
Ceny Produktów na stronie Serwisu są cenami brutto (zawierającymi podatek VAT). Ceny podawane są w złotych polskich.
Ceny Produktów podane w Serwisie nie zawierają kosztów dodatkowych kosztów opakowania (np. torba do spakowania więcej niż jednego produktu) oraz ewentualnych kosztów płatności. Całkowity koszt Zamówienia wskazany jest w Formularzu Zamówienia przed złożeniem zamówienia przez Kupującego.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen. Postanowienie to nie dotyczy zamówień potwierdzonych zgodnie z treścią § 6 ust. 14 Regulaminu przed dniem zmiany cen.
Produkty dostępne w Serwisie są oznaczone m. in. poprzez podanie ich nazwy, opisu, producenta, objętości, wagi, składu oraz informacji o posiadanych certyfikatach. Do opisu Produktu załączone są także zdjęcia lub grafiki. Opisy te mają charakter wyłącznie informacyjny. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby opisy Produktu nie zawierały błędów. W razie wątpliwości lub pytań dotyczących opisu Produktu Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem mirek@roszki.pl.
Kupujący może składać zamówienia w Serwisie 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. 
Kupujący może dokonać zakupu Produktu poprzez jego wybór z poziomu odpowiedniej podstrony Serwisu. Kupujący może mieć do wyboru kilka wariantów Produktu w różnych wariantach objętościowych, wagowych lub smakowych w różnych cenach. Po dokonaniu wyboru Produktu Kupujący samodzielnie określa liczbę sztuk Produktu za pomocą dostępnych przycisków „+” oraz „-”, a następnie powinien kliknąć w ikonę koszyka. Wybrany Produkt zostaje zapisany w koszyku Kupującego i może on kontynuować zakupy w Serwisie dodając do koszyka kolejne Produkty.
Po zakończeniu zakupów Kupujący powinien przejść na stronę Zamówienia. Na stronie Zamówienia Kupujący powinien sprawdzić poprawność znajdujących się w koszyku Produktów, wypełnić Formularz Zamówienia, na następnie przejść do procedury płatności poprzez kliknięcie w przycisk „Zamawiam i płacę”.
Z chwilą złożenia Zamówienia, tj. kliknięcia w przycisk “Zamawiam i płacę” między Kupującym a Sprzedawcą dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży produktów objętych Zamówieniem.
Kupujący dokonuje zakupu Produktów według cen obowiązujących w chwili złożenia Zamówienia.
Po złożeniu zamówienia Sprzedawca przesyła Kupującemu wiadomością zwrotną (e-mail) na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia (potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży).
Sprzedawca dostarcza Kupującemu dokument sprzedaży w postaci paragonu fiskalnego lub paragonu fiskalnego z numerem NIP. 
&6. Realizacja Zamówienia
Przyjęcie Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę następuje:
po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy – w przypadku płatności za pośrednictwem PAYNOW, przelewem lub kartą lub BLIK

W przypadku braku możliwości realizacji całego lub części zamówienia, Sprzedający zawiadomi niezwłocznie o tym fakcie Kupującego. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail lub sms’em lub telefonicznie wg danych wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia.
W przypadku braku możliwości realizacji całości lub części zamówienia, Kupujący jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Sprzedający czeka na decyzje Kupującego 12 godzin, licząc od momentu wysłania wiadomości e-mail, sms, rozmowy telefonicznej z prośbą o decyzję. W przypadku braku decyzji Kupującego, Sprzedający dokona anulowania z zamówienia pozycji niedostępnej, uzupełni o Produkt o podobnym charakterze.
Realizacja Zamówienia obejmuje produkowanie, kompletowanie zamówionych Produktów, ich zapakowanie oraz przygotowanie do odbioru przez Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania Zamówienia do odbioru.
Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w Formularzu Zamówienia. 
Z chwilą odebrania Produktu przez Kupującego przechodzą na niego korzyści i ciężary z nim związane oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.
&7. Odstąpienie od Umowy sprzedaży
Ze względów sanitarnych, w szczególności z uwagi na konieczność ochrony zdrowia publicznego Kupujący nie ma prawa odstąpić od Umowy sprzedaży produktu spożywczego o krótkim terminie przydatności do spożycia. 
Zgodnie z Art.  38.  Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta [Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy], Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, co dotyczy oferowanych w sklepie produktów spożywczych.

&8. Odpowiedzialność za wady, Reklamacje
Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu Produkt pozbawiony wad.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady). Podstawy oraz zakres odpowiedzialności Sprzedawcy określone są szczegółowo w przepisach kodeksu Cywilnego.
W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo 
do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. 
Reklamację należy zgłosić w ciągu 24 godzin od zakupu pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym 
Regulaminie adresy Sprzedawcy. 

Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności:
numer zamówienia,
dane Kupującego,
nazwę uszkodzonego Produktu,
opis reklamowanej wady,
jeśli to możliwe zdjęcia obrazujące reklamowaną wadę,
dokument potwierdzający nabycie reklamowanego Produktu w Serwisie (np. paragon, nie jest to warunek konieczny),
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni pod dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres podany przez Konsumenta w zgłoszeniu reklamacji.
W przypadku zwrotu środków finansowych za uwzględnione reklamacje i niezrealizowane zamówienia sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

&9. Dane osobowe w Sklepie internetowym 
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca. 
Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży. 
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu płatności w Sklepie internetowym. 
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. 
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak podania wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. 

&10. Zmiany Regulaminu
O treści zmian Regulaminu każdy użytkownik Serwisu zostanie poinformowany przez umieszczenie przez Sprzedawcę na stronie głównej Serwisu wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian Regulaminu i utrzymanie tej informacji na stronie głównej Serwisu przez okres, co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych. Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie określonym przez Sprzedawcę, jednak nie wcześniej niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia udostępnienia informacji na stronie głównej Serwisu. Do Umów sprzedaży zawartych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia przez Kupującego Umowy sprzedaży.
W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Kupujący będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy oświadczeniu usług drogą elektroniczną.
&11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Kupujący będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Kupujący będący Konsumentem, ma możliwość:
zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą
skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php, http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. 

Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Wszelkie spory wynikłe pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą niepoddane rozstrzygnięciu zgodnie z ust. 1 -3 będą rozpoznawane przez właściwe rzeczowo sądy powszechne właściwe miejscowo dla siedziby właściciela Serwisu.
&12. Postanowienia końcowe
Tekst jednolity niniejszego Regulaminu dostępny w wersji elektronicznej jest pod adresem: https://zmowienia.roszki.pl/regulamin/
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 16 listopada 2024 r.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawy o prawach konsumenta.
Kupujący mogą kontaktować się ze Sprzedawcą w następujący sposób:
e-mail: mirek@roszki.pl
pisemnie na adres spółki